Mikołowska 15a/2 40-067 Katowice

Sprawdź dojazd

+48 801 575 777 kontakt@grupakmk.pl

BehanceFacebookLinkedin
180905_Amerigas-slider

AmeriGas i FLAGA – strona www – narzędzie do pozyskiwania leadów dla 7 europejskich rynków.

AmeriGas www

Brief, który otrzymaliśmy mówił o stronie internetowej. Wskutek wspólnych prac powstała strona dla 7 europejskich rynków, która jest jednocześnie kluczowym narzędziem na ścieżce pozyskiwania klientów. Za skuteczność jej działania odpowiada wysoki technologicznie poziom wdrożenia, opracowana w oparciu o badania potrzeb komunikacja marki i modułowa budowa pozwalająca dostosować stronę do różnorodnych potrzeb – w 7 krajach, w zmieniających się okolicznościach rynkowych.

Zakres:

  • Back-end development
  • Fron-end development
  • Badania potrzeb (IDI)
  • Desk Research
  • Design managment
  • Analiza technologii na rynku
  • Projekt UI/UX


Zespół projektowy:

  • Michał Kozik
  • Marek Kozik
  • Anna Kącka
  • Martyna Bargiel
  • Magdalena Betlińska
  • Patryk Dorosz
  • Karol
  • Mariola Banaś
  • Jakub B

Jednym z kluczowych wyzwań było sprostanie potrzebom 7 europejskich rynków.

Grupa UGI, która jest właścicielem marki AmeriGas w Polsce i marki FLAGA w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Rumunii wyznaczyła centralę w Polsce do koorydnacji działań związanych z transferem technologicznym, w którym strony www były najistotniejszym elementem. Zebranie potrzeb, koordynacja działań z osobami odpowiedzialnymi za strony w;nbsp;poszczególnych krajach, z zewnętrznymi dostawcami usług – od SEO do narzędzi do obsługi leadów, w kilku językach – było wyzwaniem tego projektu. Kluczowy był balans pomiędzy zbieraniem potrzeb i wsłuchiwaniem się w głosy różnych krajów, a efektywnym zarządzaniem projektem i nadawaniem kierunku zmianom, jakie wiązały się z wprowadzeniem nowszej technologii. Proces ten i współpraca kontynuowana jest po dziś dzień.

Wyzwanie projektowe

Jak sprzedawać gaz – produkt o niemalże nienamacalnej różnicy pomiędzy dostawcami?

Główne wyzwanie projektu dotyczyło fundamentalnej potrzeby Klienta – sprzedaży gazu. Zrozumienie, jaką rolę odgrywa strona www w procesie decyzyjnym klientów; na co zwracają oni uwagę, wybierając danego dostawcę; którą technologię wybrać; jak wydłużyć trwałość produktu, aby strona nie wymagała przebudowy w możliwie najdłuższej perspektywie; jak przygotować się na nieprzewidywalną zmianę okoliczności rynkowych – to tylko niektóre pytania, które wspólnie z Klientem zadaliśmy sobie w procesie projektowym i na które musieliśmy odpowiedzieć.

Proces projektowy

Analiza i research

Zaczęliśmy od Desk Research’u, czyli badań, opierających się na analizie różnorodnych dostępnych materiałów źródłowych takich jak: materiały Klienta (wcześniejsze badania, dane wewnętrzne), strony internetowe innych dostawców gazu. Przeprowadziliśmy wywiady pogłębione z użytkownikami zbiorników i butli. Dzięki temu zidentyfikowaliśmy prawdziwe potrzeby i cele Klienta.

Ideacja

Stworzyliśmy persony, które charakteryzowały określone przez nas grupy użytkowników strony AmeriGas. Wybraliśmy 3 benchmarki jako wzorce dla nowej strony. Przeanalizowaliśmy informacje i określiliśmy insighty, które stały się strategicznymi założeniami dla projektu.

Projektowanie i wdrożenie

Zaproponowaliśmy nową strategię komunikacji opartą na odkrytych, kluczowych dla odbiorców wartościach – Wygody i Oszczędności. Zaprojektowaliśmy nową architekturę strony i layout, a następnie rozwinęliśmy projekt graficzny, dopasowując go do istniejącej identyfikacji wizualnej marki. Ostatni etap stanowiło wdrożenie responsywnej strony www.

Badane obszary

Przed podjęciem prac projektowych przeprowadziliśmy desk research, a następnie wywiady z użytkownikami gazu – korzystającymi z butli gazowych oraz korzystającymi ze zbiorników.

Zrozumienie potrzeb

Dlaczego ktoś wybiera tego, a nie innego dostawcę gazu? Jaką wartość dodaną marka może wnieść, aby ostatecznie Klient wybrał i był zadowolony z produktu? Dotarcie do źródeł potrzeb i wyłuskanie kluczowych czynników, które mają wpływ na wybór dostawcy gazu było jednym z głównych wyzwań, które przed nami stanęły. Nie wchodząc w szczegóły, z uwagi na wrażliwość wniosków, poniżej kilka kluczowych wypowiedzi osób korzystających z gazu.

Persony

W celu segementacji potrzeb i zbudowania architektu komunikacji, przygotowaliśmy trzy persony, które pozwoliły nam usystematyzować założenia i konfrontować dalsze prace z modelami Klientów.

Wnioski – wyróżnione wartości w komunikacji

Odnalezienie kluczowego komunikatu – znalezienie wyróżnika na tle konkurencji (Wygoda + Oszczędność), uproszczenie narracji, a jednocześnie zaadresowanie wszystkich potrzeb i obaw Klientów (Bezpieczeństwo, Cena, Obsługa), aby byli pewni, czego mogą się spodziewać nie tylko po produkcie. Spojrzenie na gaz jako na szeroką usługę – to kluczowe wnioski, na których my i Klient mogliśmy budować.

Niskopoziomowe makiety

W początkowym etapie projektowania, aby skutecznie zakomunikować wnioski płynące z prac projektowych, stworzyliśmy makiety o niskim stopniu szczegółowości. Na ich bazie omawialiśmy architekturę informacji, założenia dotyczące interfejsu, narrację na stronie.

Stylistyka

Stylistyka strony jest narzędziem do osiągnięcia konkretnego celu. Wiedząc do kogo mówimy, jakim językiem, jak budujemy opowieść o produkcie, usłudze i marce – zaproponowaliśmy dwa kierunki stylistyczne. Odważniejszy, bazujący w większym stopniu na obecnych trendach oraz bardziej stonowany, dzięki temu mający większy potencjał ponadczasowości. Każdy z tych kierunków nieco ewoluował do momentu, w którym Klient mógł podjąć decyzję, która z wersji jest strategicznie lepszym wyborem.

Komponenty

Strona internetowa AmeriGas i FLAGA składa się z modułów. Można ją budować jak z klocków, co daje duże możliwości w rozbudowie i zarządzaniu stroną.

Film o butli NANO

Jednym z najnowszych produktów AmeriGas jest butla NANO. Dążąc do odzwierciedlenia zaawansowania technologicznego tego produktu, stworzyliśmy sekcję, w której jest preznetowana butla NANO. Animację wykonało studio Maggot z Poznania. Jak się okazało w trkacie realizacji, oprogramowanie interakcji i zapewnienie responsywaności było sporym wyzwaniem –efekty można sprawdzić na filmie poniżej.

Dedykowane ikony

Dopełnieniem języka wizualnego strony było zaprojektowanie dedykowanego zestawu ikon, którymi komunikujemy poszczególne sekcje i elementy na stronie.

Etapy wdrożenia

Pierwszym rynkiem, na którym wdrożyliśmy stronę była Polska.

Usuwanie problemów wieku dziecięcego produktu, jakim jest strona www, wymagało bieżącego kontaktu z Klientem i jego zaangażowania. Następnie, stronę z inną wersją stylistyczną wdrożyliśmy w Czechach i w Słowacji. Wdrożenia na kolejnych rynkach następują lub nastąpiły w trzeciej kolejności.

FLAGA

FLAGA to bliźniacza marka dla AmeriGasu, która jest obecna na 6 rynkach europejskich.

Zadanie polegało na wykorzystaniu przygotowanej przez nas strony www i nadaniu stylistyki FLAGI zbieżnej z jej identyfikacją wizualną. Wykorzystując te same komponenty, zdjęcia, ikony, grafiki stworzyliśmy bibliotekę elementów, które użytkownicy strony FLAGA będą utożsamiali z jej wizerunkiem. Niebagatelną częścią zadania była i jest do dzisiaj, koordynacja prac pomiędzy, w sumie, 7 krajami europejskimi – Austrią, Szwajcarią, Węgrami, Ruminią, Czechami i Słowacją, a przede wszystkim –Polską.

Wydajność

Wg Google Page Insights wydajność srtony wynosi 99 % dla wersji desktop oraz mobilnej.

Referencje

„Zespół grupy KMK wykazał się zaangażowaniem i rzetelnością w realizacji projektu, przejawiali inicjatywę, proponując niestandarowe podejście z nastawieniem na realizację naszych celów biznesowych. Relacje i zarządzanie projektem oceniam bardzo dobrze. Z powyższych powodów z pełnym przekonaniem rekomendujemy współpracę z grupą KMK.”

Paweł Dzięgielewski, Kierownik ds. Marketingu AmeriGas Polska Sp. z.o.o.

Twoja firma potrzebuje wsparcia w sprawach technologiczno-projektowych?

Spółce AmeriGas pomogliśmy przejść przez technologiczną ewolucję. Jeżeli Twoja firma poszukuje partnera, który doradzi, zaprojektuje i wdroży stronę, serwis lub sklep-

Skontaktuj się z nami