Mikołowska 15a/2 40-067 Katowice

Sprawdź dojazd

+48 801 575 777 kontakt@grupakmk.pl

BehanceFacebookLinkedin
1

Ewolucja e-commerce głównego dystrybutora Burton w Polsce

KOSMOS – projekt i wdrożenie sklepu internetowego

KOSMOS to marka kultowa w środowisku deskorolkowym i snowboardowym na Śląsku. Zaczynała w latach 90., jako skateshop. Obecnie to główny polski dystrybutor największej marki snowboardowej na świecie – Burton. KOSMOS posiadał sklep internetowy, jednak jego wskaźniki spowodowane m.in. brakiem wersji responsywnej były niezadowalające dla Klienta. Wizerunek sklepu również wyraźnie odstawał od rynku, a platforma sklepowa nie spełniała oczekiwań. W odpowiedzi na zidentyfikowane problemy zaproponowaliśmy kompleksową usługę - od repozycjnowania marki, przez projekt, wdrożenie e-sklepu, po kontynuowanie współpracy nad rozwojem sklepu.

Zakres:

  • Badanie rynku
  • Analiza trendów
  • Rebranding
  • User Experiece Design
  • Projekt User Interface
  • Development
  • Testy
  • Kampania Ads


Zespół projektowy:

  • Michał Kozik
  • Marek Kozik
  • Dorota Piekorz
  • Mariusz Jeruzal
  • Mariola Banaś

Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy

Po przeanalizowaniu obecnej grupy docelowej doszliśmy do wniosku, że stara identyfikacja wizualna odnosiła się do grupy klientów, którzy obecnie nie stanowią już głównych odbiorców. Poprzedni wizerunek, przywodzący skojarzenia ze skateshopami z przełomu lat 2000, nie był odpowiedni dla sklepu, który dystrybuuje głownie markę Burton – dzisiaj pozycjonującą się już nie tylko snowboardowo, ale również na rynku outdoor i streetwear. 

Jak odświeżyć kultową markę i przejść ewolucję technologiczną z zapewnieniem ciągłości sprzedaży?

Decyzje strategiczne

Pod kątem biznesowym, KOSMOS jest przede wszystkim dystrybutorem marki Burton. Strategicznie analizowaliśmy dwie drogi – jedną nawiązującą do strategii komunikacji marki Burton. Drugą bazującą na kontynuowaniu i rozwoju marki KOSMOS. Pierwsza droga oznaczałaby stworzenie mniej rozpoznawalnego brandu i komunikowanie Burtona w dużo większym stopniu.  Podstawowym ryzykiem tego rozwiązania byłoby osłabienie marki, odpływ Klientów do innych dystrybutorów (większa podatność na wojny cenowe), mniejsza pewność dotycząca Klientów powracających i mała możliwość stymulowania sprzedaży na podstawie lojalności wobec marki KOSMOS.

Drugą ścieżką strategiczną było stworzenie bardziej wyrazistej marki, ewolucji KOSMOSu, która byłaby prognozą dotyczącą wizerunku branży swowboardowej i streewearowej. Identyfikacja wizualna w założeniu ma nieść bardziej bezkompromisowy wizerunek, do którego klienci, dla których Burton jest manifestem stylu życia, mogą aspirować. KOSMOS tym samym ma wzmocnić swoją pozycję wśród snowboardzistów, nawiązując do tego czym w latach 2000 był dla kultury skateboardingowej.

typografia

kosmos / mikrokosmos

doświadczenie

materia / natura

brutal

Insight: Marki komercyjnie dominujące na rynku promują produkty snowboardowe, czerpiąc ze stylistyk niszowych oraz autentycznych brandów.

Wizerunek i projekt interfejsu

Nowy KOSMOS czerpie z niszowych marek snowboardowych i lifestylowych zarówno w wyglądzie identyfikacji wizualnej jak również w projekcie sklepu. Wykorzystanie prostej typografii, korony z poprzedniego logo, użycie tekstur i materiałów "outdoorowych" połączyliśmy z pragmatycznym, wręcz surowym, układem elementów w interfejsie sklepu, nawiązującym do brutalistycznych stron internetowych.

Technologia

Rebranding był powiązany z ewolucją technologiczną. Właściciel sklepu internetowego kosmossklep.pl podjął decyzję o zmianie silnika sklepowego. Nowy KOSMOS wdrożyliśmy na Magento 2. Wykonaliśmy migrację danych i pomogliśmy w transferze technologicznym.

Omnichannel

Sprzedaż wielokanałowa, wspierający się wzajemnie model, gdzie użytkownik ma wiele punktów styku z marką i jej produktami, to proces, który w KOSMOSie trwa od dłuższego czasu. Wysoka świadomość właścicieli, współorganizowanie wydarzeń branżowych wynika z pasji do snowboardingu. Dzięki naszej stałej współpracy działania na kolejny sezon już są w przygotowaniu.

Wyniki

Z uwagi na brak stałej współpracy z analitykami, KOSMOS nie dysponował rozbudowanymi danymi ilościowymi dotyczącymi sprzedaży i zachowania użytkownków w sklepie. Bazując jednak na danych z systemu, odnotowaliśmy zmianę w wynikach po wdrożeniu sklepu. Pomimo migracji sklepu w sezonie, usuwając problemy wieku dziecięcego w oprogramowaniu, sprzedaż w nowym sklepie wzrosła natychmiastowo o dwucyfrowe wartości.

Zaintrygowaliśmy Cię tym projektem?

Masz pytania dotyczące przebiegu współpracy, potrzebujesz partnera, który zrozumie aspekty biznesowe, technologiczne i relacji z interesariuszami projektu, a następnie efektywnie skoordynuje i wykona wszytskie niezbędne prace?

Napisz do nas.