Kosmos Page Banner

Klient: Kosmos

Zakres: badanie rynku, rebranding, UX, UI, development, testy, kampania Ads

Ewolucja eCommerce głównego dystrybutora Burton w Polsce

KOSMOS to marka kultowa w środowisku deskorolkowym i snowboardowym na Śląsku. Zaczynała w latach 90., jako skateshop. Obecnie to główny polski dystrybutor największej marki snowboardowej na świecie – Burton. KOSMOS posiadał sklep internetowy, jednak jego wskaźniki spowodowane m.in. brakiem wersji responsywnej były niezadowalające dla Klienta. Wizerunek sklepu również wyraźnie odstawał od rynku, a platforma sklepowa nie spełniała oczekiwań.

W odpowiedzi na zidentyfikowane problemy zaproponowaliśmy kompleksową usługę – od repozycjnowania marki, przez projekt, wdrożenie e-sklepu, po kontynuowanie współpracy nad rozwojem sklepu.

Kosmos Landscape

Przyczyna rebrandingu i kontekst rynkowy

Po przeanalizowaniu obecnej grupy docelowej doszliśmy do wniosku, że stara identyfikacja wizualna odnosiła się do grupy klientów, którzy obecnie nie stanowią już głównych odbiorców. Poprzedni wizerunek, przywodzący skojarzenia ze skateshopami z przełomu lat 2000, nie był odpowiedni dla sklepu, który dystrybuuje głownie markę Burton – dzisiaj pozycjonującą się już nie tylko snowboardowo, ale również na rynku outdoor i streetwear.

Jak odświeżyć kultową markę i przejść ewolucję technologiczną z zapewnieniem ciągłości sprzedaży?

Kosmos Logo

Pod kątem biznesowym, KOSMOS jest przede wszystkim dystrybutorem marki Burton. Strategicznie analizowaliśmy dwie drogi – jedną nawiązującą do strategii komunikacji marki Burton. Drugą bazującą na kontynuowaniu i rozwoju marki KOSMOS.
Pierwsza droga oznaczałaby stworzenie mniej rozpoznawalnego brandu i komunikowanie Burtona w dużo większym stopniu. 

Identyfikacja wizualna w założeniu ma nieść bardziej bezkompromisowy wizerunek, do którego klienci, dla których Burton jest manifestem stylu życia, mogą aspirować.
KOSMOS tym samym ma wzmocnić swoją pozycję wśród snowboardzistów, nawiązując do tego czym w latach 2000 był dla kultury skateboardingowej.

Podstawowym ryzykiem tego rozwiązania byłoby osłabienie marki, odpływ Klientów do innych dystrybutorów (większa podatność na wojny cenowe), mniejsza pewność dotycząca Klientów powracających i mała możliwość stymulowania sprzedaży na podstawie lojalności wobec marki KOSMOS.

Drugą ścieżką strategiczną było stworzenie bardziej wyrazistej marki, ewolucji KOSMOSu, która byłaby prognozą dotyczącą wizerunku branży snowboardowej i streetwearowej.

Insight: Marki komercyjnie dominujące na rynku promują produkty snowboardowe, czerpiąc ze stylistyk niszowych oraz autentycznych brandów.

Wizerunek i projekt interfejsu

Nowy KOSMOS czerpie z niszowych marek snowboardowych i  lifestylowych zarówno w wyglądzie identyfikacji wizualnej jak również w projekcie sklepu.

Wykorzystanie prostej typografii, korony z poprzedniego logo, użycie tekstur i materiałów "outdoorowych" połączyliśmy z pragmatycznym, wręcz surowym, układem elementów w interfejsie sklepu, nawiązującym do brutalistycznych stron internetowych.

Kosmos Barcode

Masz pytania? Chciałbyś poznać ofertę?
Skontaktuj się z Michałem.

Michał

Technologia

Rebranding był powiązany z ewolucją technologiczną. Właściciel sklepu internetowego kosmossklep.pl podjął decyzję o zmianie silnika sklepowego. Nowy KOSMOS wdrożyliśmy na Magento 2. Wykonaliśmy migrację danych i pomogliśmy w transferze technologicznym.

Omnichannel

Sprzedaż wielokanałowa, wspierający się wzajemnie model, gdzie użytkownik ma wiele punktów styku z marką i jej produktami, to proces, który w KOSMOSie trwa od dłuższego czasu. Wysoka świadomość właścicieli, współorganizowanie wydarzeń branżowych wynika z pasji do snowboardingu. Dzięki naszej stałej współpracy działania na kolejny sezon już są w przygotowaniu.

Kosmos Shop

Jakie korzyści ze współpracy osiągnęła firma KOSMOS?

O 72% krótszy średni czas wczytywania strony.

Wyższy całkowity współczynnik konwersji.

Wyższy współczynnik konwersji na urządzeniach mobilnych.

Poznaj nasze wybrane realizacje

DobreGniazdka.pl – największy dropshipping w swojej kategorii w Polsce.

BAST – system B2B dla grupy zakupowej Inter-Elektro.

THS – rozbudowany system sprzedaży wielokanałowej i międzynarodowej (Magento 2).

Kosmos Sklep – eCommerce głównego dystrybutora Burton w Polsce (Magento 2).

Nasiona Kwietne – kompleksowy system sprzedaży cyfrowej. Branding + system sprzedażowy (Magento 2).

Masz pomysł, gotową specyfikację lub potrzebę biznesową?

Napisz do nas. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h.