ohi-banner

Lider rynku elektryki i oświetlenia 
w Polsce – 5 lat współpracy

Ostrowski Handel Internetowy (OHI)
Firma Ostrowski Handel Internetowy, lider rynku oświetlenia i elektryki w polskim e-commerce to właściciel marek: 
DobreGniazdka.pl 
LuxMarket.pl 
OtoLampy.pl 
DobreBezpieczniki.pl 
Helukabelsklep.pl 
KableSklep.pl 
DomofonySklep.pl 

Współpracę zaczęliśmy 5 lat temu. Od razu przystąpiliśmy do prac programistycznych, które usunęły krytyczne błędy i dały początek nieustannemu rozwojowi i optymalizacji. Wówczas również, sklepy przeszły pierwszą znaczącą transformację. Dokonaliśmy zmiany wyglądu interfejsu w oparciu
 o aktualne wtedy trendy i praktyki UX / UI, opracowaliśmy strategię komunikacji marketingowej, a przede wszystkim wdrożyliśmy dostępne narzędzia analityczne, SEO oraz przejęliśmy prowadzenie kampanii AdWords – co rozpoczęło trwający trzy lata proces optymalizacji konwersji sklepów OHI.
Zakres:
  • back-end development
  • front-end development
  • koordynacja / design management
  • projekt UX/UI
  • ilustracje
  • komunikacja marketingowa
  • SEM
Zespół:
  • Marek Kozik
  • Michał Kozik
  • Karol
  • Bartosz Noszczyk
  • Sławomir Jarząbek
  • Dorota Piekorz
  • Kuba Matwiejew
  • Kuba Birnbach
  • Mariola Banaś
  • Joanna Kocur
  • Paweł Siarkowski
  • Kai Niedziela

Porozmawiajmy o współpracy.

ohi-tablet

Wzrost efektywności sklepów OHI 
 w latach 2015–2020

ohi-wzrosty

Wymierne zyski

Wprowadzone przez nas zmiany, w sposób wymierny przełożyły się na efektywność sklepów OHI. Wyniki sprzedażowe platformy znajdującej się niegdyś w grożącym upadłością kryzysie, regularnie przebijają coraz wyżej stawiane poprzeczki. 

 Sklepy notują stabilny wzrost przychodów +40% r/r. Z perspektywy czasu możemy powiedzieć, że za tak znaczący rozwój biznesu odpowiada w największym stopniu postawa i zaufanie Klienta, z którym prowadzimy prawdziwie partnerską współpracę.
ohi-zyski
ohi-pwa

PWA, czyli Responsive Web Design to za mało

Ponad 70% ruchu w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych. To fakt, który już dawno przestał zaskakiwać. Witryny internetowe wyświetlające się poprawnie na każdym urządzeniu to obecnie oczywisty standard. 

W pracy nad sklepami OHI poszliśmy o krok dalej niż RWD. Responsywną stronę internetową zamieniliśmy na aplikację webową – Progressive Web App. 

Badania pokazują, że korzystający ze smartfona użytkownik spędza zdecydowanie więcej czasu w aplikacjach natywnych niż na witrynach internetowych. Aplikacje bardziej angażują użytkownika, stąd zastosowanie PWA potrafi zwiększyć poziom konwersji nawet o 75%.

Proces zakupowy bez jednego przeładowania strony

Co Progressive Web App w praktyce oznacza dla OHI (PWA checklist):

  • RWD (Responsive Web Design)
  • szybkość ładowania nawet przy wolnych połączeniach (typu 3G)
  • szybkie i „bezszwowe” reagowanie na akcje użytkownika, np. przełączanie ekranów
  • możliwość dodania skrótu do ekranu startowego
ohi-proces-zakupowy

Nowy język wizualny

Po ponad czterech latach stałej obsługi i utrzymywania sklepów OHI przeprowadziliśmy kompleksowy redesign sklepu. 


Odświeżeniu i optymalizacji podlegały zarówno całe ekrany i flow użytkownika w poszczególnych procesach. Jak również odświeżenie stylistyki.

ohi-typografia
ohi-kolory
ohi-devices
ohi-mockups

Rezultaty

ohi-google

Kampanie reklamowe = analiza ROI

Całość działań reklamowych sklepu jest stale monitorowana. Nie tylko pod kątem realizacji planowanego budżetu, czy ilości dostarczanych transakcji. Wspólnie z OHI zwracamy szczególną uwagę na realny zwrot z inwestycji w płatnych kanałach dotarcia. Dzięki stałej analizie ROI możemy z powodzeniem skalować nasze aktywności reklamowe o wysokim poziomie zysku, kosztem mniej rentownych inwestycji.
marek

Masz pytania? Chciałbyś poznać ofertę?

Skontaktuj się z Michałem!

Technologia w służbie biznesu

CMS

CMS sklepu, kiedy rozpoczynaliśmy współpracę był już rozwinięty, ale przestarzały. Od czasu rozpoczęcia prac nad przekazanym nam systemem udało nam się zmodyfikować ok. 90 % funkcjonalności systemu. 

Zmiany te wdrażane zostały na przestrzeni czterech ostatnich lat w sposób stopniowy i nieinwazyjny, dzięki czemu  wpłynęły pozytywnie na wyniki naszego klienta.

Dedykowane narzędzia

Puchacz – system do automatycznej integracji z dostawcami, pobiera ceny i stany magazynowe oraz aktualizuje je a także informuje gdy zmiana ceny jest stosunkowo duża i wymaga interwencji użytkownika

Ceneo Analyzer– system do monitorowania cen konkurencji poprzez API Ceneo, porównuje i klasyfikuje grupę cen innych sklepów w porównaniu do cen w CMS, informuje użytkownika w jaki sposób musi zmienić wartość marży aby cena sprzedaży była bardziej konkurencyjna w stosunku do innych sklepów

Infrastruktura

System jest zbudowany z pięciu serwerów komunikujących się ze sobą. Po wejściu na stronę internetową sklepu, przeglądarka użytkownika łączy się z serwerem LB (Load Balancer), który przekierowuje użytkownika na jeden z serwerów aplikacji (APP1, APP2). Wybór serwera jest realizowany na podstawie dostępności usług i ruchu jaki panuje w systemie. 

Na serwerach aplikacji uruchomione są programy wykonujące wszystkie obliczenia, realizowany jest zapis i odczyt z bazy danych (baza danych stoi na serwerze DB) oraz generowana jest odpowiedź jaką widzi w przeglądarce użytkownik. Odpowiedź zostaje przekazana do serwera LB, który zwraca ją do przeglądarki, króra wyświetla ją użytkownikowi. Na serwerze DEV znajdują się wersje deweloperskie sklepów, backup plików aplikacji oraz bazy danych.

Referencje

"Współpraca zaowocowała naszym rozwojem i stabilnością, a sama forma kontaktów biznesowych oparta na wzajemnym zaufaniu jest dziś coraz rzadziej spotykana, a jednocześnie niezmiernie efektywna."
— Roman Ostrowski, Prezes Zarządu.

Zobacz inne nasze realizacje:

tile-ohi

Ostrowski Handel Internetowy

Zobacz projekt

tile-kosmos

KOSMOS (Burton Katowice)

Zobacz projekt

Szukasz rozwiązania e-commerce?
Napisz do nas!