Inteligentny
identyfikator

Timate

Klient - Tenvirk jest spółką z Chorzowa, która specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania do zarządzania komunikacją z Klientami, wewnątrz firmy, projektami, czasem pracy, realizacją usług itd. Dzięki temu doświadczeniu Tenvirk była wKlient - Tenvirk jest spółką z Chorzowa, która specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania do zarządzania komunikacją z Klientami, wewnątrz fimry, projektami, czasem pracy, realizacją usług itd. Dzięki temu doświadczeniu Tenvirk była w stanie pozyskać dofinansowanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Szybka Ścieżka. 

Klient zgłosił się do nas z prawdziwie innowacyjnym produktem, pierwszą na świecie inteligentną kartą do rejestracji czasu pracy. Zaawansowanie technologiczne produktu i mnogość zastosowań wymagała uporządkowania, zbudowania komunikacji produktu, opracowania nazwy, identyfikacji wizualnej, skoordynowania sesji zdjęciowej, korekty interfejsu karty oraz zaprojektowania i wdrożenia strony internetowej. Ponadto w ramach działań przygotowaliśmy video explainer tłumaczący działa nie karty i prezentujący jej atuty.

450 godzin – tyle czasu zajął cały projekt – od analizy konkurencji, otoczenia rynkowego, benchmarking, przez budowe struktury wartości marki, komunikacji, opracowanie nazwy, identyfikacji wizualnej, materiałów firmowych, opracowanie rozbudowanego scenariusza dla video explainera, po oprogramowanie strony www.

Czym jest TIMATE system?

Wyzwanie projektowe

Największym wyzwaniem projektu było opowiedzenie o nieistniejącym dotychczas na rynku produkcie. Pytanie, które sobie postawiliśmy, to jak zbudować zainteresowanie i zaufanie do produktu, który wprowadza komponent kontroli do firm.

Proces,
Znaczenie researchu.

Rozpoczęliśmy od analizy konkurencji i benchmarkingu. Te działania pozwoliły nam zrozumieć, jak otoczenie rynkowe komunikuje swoje produkty, a także jak robią to firmy z pochodnych segmentów rynków. Wyciągnięte wnioski stały się strategicznymi wytycznymi dla Klienta dotyczącymi tego, jak budować komunikację produktu. Przeanalizowane benchmarki przyniosły mnóstwo drobnych obserwacji / praktyk dotyczących komunikacji produktowej, istniejących wzorców na rynku, architektury informacji na stronach www, a także trendów rynkowych, których wykorzystanie może nam pomóc w pozycjonowaniu inteligentnej karty. Wspomniana analiza ułatwiła również analizę ryzyka. Całość tego etapu pozwoliła postawić Klientowi strategiczne pytanie dotyczące chęci pozycjonowania wizerunkowego produktu oraz tzw. “look and feel” marki.
Już na tym etapie przygotowaliśmy pierwsze makiety strony www, aby skonfrontować tezy dotyczące opowieści o produkcie z Klientem. W kolejnych iteracjach procesu projektowego opracowaliśmy koncepcję nazwy, identyfikacji wizualnej i stylistyki strony. Równolegle powstawał scenariusz filmu tłumaczącego działanie karty i systemu. Przygotowanie finalnej identyfikacji wizualnej, wdrożenie strony www oraz realizacja filmu (we współpracy z Jazzy Innovations z Gliwic) postępowała W kolejnych tygodniach, a ostateczna nazwa i stylistyka jest wypadkową możliwości wdrożenia, dostępności domen, unikalności wizerunkowej.

Istotną kwestią dotyczącą tego projektu były ograniczenia wynikające z dokumentacji dofinansowania oraz wymagający harmonogram.

Rezultat

Wykonanie wszystkich wspomnianych zadań zaskutkowało miłymi słowami Klienta o “wysokim poziomie (…), wiedzy i zaangażowaniu w zlecenie na każdym na etapie”. Nas ponadto ucieszyły sukcesy takie jak Złoty medal na INTARG 2017 czy duże zainteresowanie medialne (m.in. Gazeta Wyborcza, Mamstartup.pl, innpoland.pl, pulsbiznesu.pl).