Wyzwanie projektowe
Największym wyzwaniem projektu było opowiedzenie o nieistniejącym dotychczas na rynku produkcie. Pytanie, które sobie postawiliśmy, to jak zbudować zainteresowanie i zaufanie do produktu, który wprowadza komponent kontroli do firm.
Proces,
Znaczenie researchu.
Rozpoczęliśmy od analizy konkurencji i benchmarkingu. Te działania pozwoliły nam zrozumieć, jak otoczenie rynkowe komunikuje swoje produkty, a także jak robią to firmy z pochodnych segmentów rynków. Wyciągnięte wnioski stały się strategicznymi wytycznymi dla Klienta dotyczącymi tego, jak budować komunikację produktu. Przeanalizowane benchmarki przyniosły mnóstwo drobnych obserwacji / praktyk dotyczących komunikacji produktowej, istniejących wzorców na rynku, architektury informacji na stronach www, a także trendów rynkowych, których wykorzystanie może nam pomóc w pozycjonowaniu inteligentnej karty. Wspomniana analiza ułatwiła również analizę ryzyka. Całość tego etapu pozwoliła postawić Klientowi strategiczne pytanie dotyczące chęci pozycjonowania wizerunkowego produktu oraz tzw. “look and feel” marki.
Już na tym etapie przygotowaliśmy pierwsze makiety strony www, aby skonfrontować tezy dotyczące opowieści o produkcie z Klientem. W kolejnych iteracjach procesu projektowego opracowaliśmy koncepcję nazwy, identyfikacji wizualnej i stylistyki strony. Równolegle powstawał scenariusz filmu tłumaczącego działanie karty i systemu. Przygotowanie finalnej identyfikacji wizualnej, wdrożenie strony www oraz realizacja filmu (we współpracy z Jazzy Innovations z Gliwic) postępowała W kolejnych tygodniach, a ostateczna nazwa i stylistyka jest wypadkową możliwości wdrożenia, dostępności domen, unikalności wizerunkowej.